Allmänna villkor

1. Om MiAmor.se

    MiAmor.se drivs av AK Investment AB som har sitt säte i Stockholm. 

    Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett meddelande genom kontaktformuläret, eller skicka ett e-post till oss på info@miamor.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

     

    2. Beställning

      När du handlar hos oss måste du vara minst 18 år eller ha målsmans godkännande samt ha en giltig svensk id-handling, för att kunna hämta ut din beställning hos ditt valda postombud. Efter du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

      Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@miamor.se.

       

      3. Leverans

      Vi samarbetar med fraktbolaget DB Schenker och vi skickar din order till valfritt Schenker ombud. Frakten kostar 65 kr inklusive moms men vid köp över 499 kr blir frakten gratis för kunden.

      Vår ambition är att hantera och skicka kunders beställningar inom 2 arbetsdagar. Våra normala leveranstider är mellan 1–3 arbetsdagar efter att beställningen lämnat vårt lager. Inför högtider blir både hanterings- och leveranstiden längre. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter helgen.

      Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@miamor.se

      3.1 Det är kundens ansvar att alltid dubbelkontrollera att leveransuppgifterna är korrekta och tillräckliga för leverans. Vid problem med leverans på grund av felaktiga och/eller otillräckliga leveransuppgifter, går paketet i retur och kunden kommer debiteras för ny fraktkostnad när paketet återigen skickas.

      Mi Amor förbehåller sig rätten att debitera kunden med 300 SEK för beställningar som ej hämtats från ombud, och som sedan har skickats tillbaka till Mi Amor. Kostnaden avser frakt och andra kostnader som tillkommer vid hantering av beställning.

       

      4. Priser

        Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

        Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

         

        5. Ångerrätt

          Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

          5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

          Du måste meddela att du ångrar dig genom att skicka ett meddelande till oss på info@miamor.se . I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

          Du bör omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

          Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Du ansvarar för varorna fram till att dom når vårt lager. Vi inspekterar sedan varorna och att plomberingen ej är bruten, om produkterna fortfarande är i nyskick får du din återbetalning. Återbetalningen görs genom samma betalmetod som du använde vid ditt köp. När återbetalningen är gjord kan det dröja upp till tre bankdagar till att du fått pengarna.

          På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. 

          5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

          Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

          Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Parfymtester/samples/prover är en specialtillverkad produkt som förbereds och skapas efter att du har gjort en beställning hos oss, av denna anledning omfattas inte parfymtester/samples av ångerrätten.

          Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

           

          6. Reklamation och klagomål

            Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

            Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

            Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts, bifoga även bilder på den upptäckta defekten/problemet.

            6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

            Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@miamor.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

            Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

            Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se ”www.arn.se”.

             

            7. Ansvarsbegränsning

              Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

              Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

              Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

              7.1 Mi Amor är en återförsäljare och ansvarar inte för ändringar och variationer av batchkoder, flaskor, burkar, tuber, paket och andra produktegenskaper. Vi tar inget ansvar för förändringar som parfym- och kosmetikatillverkarna gör på sina produkter och/eller produktegenskaper då dessa eventuella förändringar är bortom vår kontroll. Vid frågor om-eller klagomål på variationerna av batchkoder/serienummer eller produktegenskaper, hänvisas kunder till tillverkarna av produkten.

               

              8. Produktinformation

                Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

                 

                9. Information om Cookies

                  Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

                   

                  10. Personuppgifter

                    Genom att handla hos MiAmor.se (AK Investment AB) accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

                    MiAmor.se (AK Investment AB) är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

                    Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

                    10.1 Vad är en personuppgift?

                    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

                    10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

                    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

                    Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

                    10.3 Rättslig grund

                    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.

                    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

                    10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

                    10.4.1 Betalleverantör

                    Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer.

                    Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

                    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: American Express, Apple Pay, Google Pay, Klarna, Maestro, Mastercard samt VISA.

                    10.4.2 Fraktbolag

                    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget.

                    Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans.

                    E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

                    De fraktbolag vi samarbetar med är: DB Schenker.

                    10.5 Rätten till tillgång

                    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

                    10.6 Rätt till rättelse

                    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

                    10.7 Rätten att bli glömd

                    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas.

                    Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

                    10.8 Ansvarig för dataskydd

                    MiAmor.se (AK Investment AB) är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

                    10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter

                    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

                     

                    11. Ändringar till de Allmänna Villkoren

                      Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

                       

                      12. Tvist och lagval

                        I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

                        Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

                        Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.